JeugdVIScursus 2024

Cursus vissen voor de jeugd H.S.V.

T.O.G. Apeldoorn.

Op maandag 6 mei 2024 a.s. organiseert Hengelsportvereniging “T.O.G.” uit Apeldoorn weer een cursus vissen voor de jeugd van 8 t/m 13 jaar.
De cursus zal worden gegeven bij T.O.G aan de Karkietweg 85 in Apeldoorn waar de cursisten verspreid over 3 avonden alles horen over het vissen, de vis en zijn omgeving.
De cursus omvat een theoretisch gedeelte, en een gedeelte praktijk.
Nadat de gehele cursus is doorlopen zal er een heus diploma worden uitgereikt.
De avonden worden verzorgd door leden van de hengelsportvereniging en worden ondersteund met veel praktische oefeningen.
Ook zal er aandacht worden besteed aan de leefomgeving en het welzijn van de vis.
De cursus zal worden gehouden op:

maandag 6 mei
maandag 13 mei
maandag 20 mei
vrijdag 24 mei examen

Het theoriegedeelte bevat o.a. uitleg over materialen, voer, aas en het milieu.
De kinderen leren hun eigen tuigje maken en zullen daar ook mee gaan vissen,.
Aan het einde van de cursus mogen de kinderen dit gemaakte tuigje mee naar huis nemen.
Het materiaal en de hengels zullen worden gezorgd door T.O.G
Het praktijkgedeelte zal bestaan uit het gezamenlijk vissen, en eventueel na de cursus vrijwillig deelnemen aan de jeugdviswedstrijden.
Daarbij zijn echt hele mooie prijzen te winnen in de vorm van vismaterialen.
De cursus avonden beginnen om 18.15 uur met het verwelkomen van de kinderen in ons kantoor.
Tegen ongeveer 20.00 uur kunnen de kinderen weer opgehaald worden.
Tijdens de avond krijgen de kinderen iets te drinken en een kleine versnapering. De cursus is helemaal gratis, en zelfs inclusief een visvergunning om het hele jaar te kunnen vissen.
Wij hebben ruimte voor maximaal 12 deelnemers dus geef je snel op vol = echt vol
Inschrijven is mogelijk tot 2 mei via jeugd@tog-apeldoorn.nl
Nadat de inschrijvingen binnen zijn worden de ouders d.m.v. een brief of mail geïnformeerd met daarin alle data en overige relevante gegevens.
Mochten er vragen zijn stuur dan even een mail naar jeugd@tog-apeldoorn.nl