Nachtvissen, convenant Gemeente Apeldoorn - SVON

Vrijdag, 2 augustus 2019

In het boekje van de gezamenlijke lijst van Nederlandse viswateren staat op pagina 5 onder de bepalingen van het nachtvissen, nachtvissen is uitsluitend toegestaan op de wateren met het symbool maantje in de gebieden van de federatie Limburg ,Groningen Drenthe, Sportvisserij Frysländ en Sportvisserij Oost Nederland ( hier valt Apeldoorn onder) is het nachtvissen binnen de bebouwde kom niet toegestaan. Dit geld voor het Apeldoorns kanaal binnen de bebouwde kom en alle vijvers binnen de bebouwde kom in Apeldoorn. Vissers die de visplanner gebruiken kunnen de voorwaarden bij de vispas downloaden deze staat onder aan de visplanner site en dan kan je kijken op pagina 5. Bij de afspraak tussen Sport Visserij Oost Nederland en de gemeente Apeldoorn is afgesproken dat er gevist mag worden

Van 1 uur voor zonsopkomst en 1 uur na zonsondergang.

Deze regel wijkt af van de landelijke afspraak die vermeld staat in het boekje en de Visplanner. Gemeente Apeldoorn is eigenaar van deze wateren en zij sluiten de overeenkomsten af met Sport Visserij Oost Nederland.
In overleg met gemeente, SVON en TOG wordt hiernaar gehandhaafd.

Vissen in de avond tot één uur na zonsondergang binnen de gemeente Apeldoorn.

Hierop zal door politie, BOA´s en controleurs streng op gehandhaafd worden.

Bestuur HSV. T.O.G Apeldoorn