Activiteiten

Jaarlijks worden er door de jeugdcommissie diverse activiteiten georganiseerd voor de jeugd. Hieronder vind je een overzicht van deze activiteiten.

Jeugdcompetitie
De jeugdcommissie organiseert jaarlijks acht competitiewedstrijden voor de jeugd, met natuurlijk voor iedereen prijs. Deelname aan deze wedstrijden is voor T.O.G. jeugdleden geheel gratis.

Mini-Roofvis competitie

In het najaar worden er twee roofvis-wedstrijden georganiseerd voor de jeugd. Bij deze wedstrijden telt de lengte van de vissen en niet het gewicht.

Plezier wedstrijden
Ieder jaar worden ook diverse plezier wedstrijden georganiseerd. Deze wedstrijden vallen buiten de competitie en zijn vooral bedoeld voor de gezelligheid.

- Wedstrijd OUD & JONG
In deze wedstrijd vist een moeder, vader, opa, oma of ander senior lid samen met onze jeugd in koppels.

- Wedstrijd "Vis je Rijk"
Tijdens deze wedstrijd laten onze jeugdleden zich sponsoren per cm of per gevangen vis door ouders, familie, broers, zussen, buren of bedrijven. Hiermee wordt geld ingezameld om de activiteiten te bekostigen.

- Panlat wedstrijd
Eenmaal per jaar wordt er op ludieke wijze gevist met een panlat. Deze wedstrijd is open voor ieder lid. De heren vissen met een panlat van vier meter, terwijl de jeugd en dames met een bamboe-staak vissen. Het toont ieder jaar weer aan, dat men geen dure spullen nodig heeft om toch een visje te kunnen vangen.

- Familietoernooi
Op nationale hengeldag (laatste zaterdag in mei) organiseert de jeugdcommissie een familietoernooi voor onze jeugdige vissers en aanhang. Er wordt als groep van maximaal vijf familieleden gevist tegen andere families. Uiteraard heeft ook hier ieder kind prijs.

Landelijke wedstrijden
Jaarlijks worden er in het land diverse wedstrijden georganiseerd waar onze jeugd aan deel kan nemen. Hierbij valt te denken aan de selectiewedstrijden voor het Nederlands Kampioenschap, clubteam wedstrijden. De jeugd wordt hierbij ondersteund tijdens het vissen.

Schoonmaakactie
Ieder jaar, als opening van het seizoen, gaan we ergens in Apeldoorn een vijver of een gedeelte van het kanaal schoonmaken. Hierbij krijgen we hulp van diverse ouders en senior leden van T.O.G.

Vis-cursus voor de jeugd
De jeugdcommissie organiseert jaarlijks een Jeugd Vis Cursus. Op deze cursus kunnen de deelnemers het sportvissers diploma halen. Inmiddels hebben er al honderden kinderen het Sportvissers diploma gehaald en zij kunnen nu op een verantwoorde manier vissen. Voor meer informatie over de jeugdcursus, klik hier.

Forelvissen / Jeugdkamp
Ieder jaar organiseren we een Forel-visdag of een jeugdkamp. Deze wisselen elkaar ieder jaar af. Hierbij draait het om de gezelligheid van gezamenlijk vissen. Het geld van de "vis-je-rijk" wedstrijd wordt hiervoor gebruikt, samen met donaties van onze sponsoren.

Feestavond
Aan het einde van het seizoen is er altijd de bekende feestavond. Tijdens deze feestavond worden onze kampioenen gehuldigd en onze vrijwilligers in het zonnetje gezet. Diverse spelletjes voor onze jeugdige bezoekers maken het een zeer gezellige en vaak ludieke avond. Uiteraard zal gen enkel kind zonder prijsjes naar huis gaan.

Mochten jullie vragen hebben naar aanleiding van onze activiteiten, neem dan gerust contact op met onze jeugdcoördinator Jan van Engeland, tel. nr.: 055-521 53 96

Wij hopen velen van jullie aan onze waterkant te mogen begroeten. Veel vis plezier en tot aan de waterkant.

De jeugdcommissie