Meeneem verbod voor alle wateren van TOG

Zondag, 3 maart 2019

Tijdens diverse controles aan de waterkant uitgevoerd door onze verenigingscontroleurs hebben zij geconstateerd dat er veel gevangen vis meegenomen wordt om uit zetten in andere vijvers in Apeldoorn, ook worden er vissen meegenomen door meerval vissers die de gevangen vis gebruiken als aas, ook zijn er veel buitenlanders die vis meenemen voor consumptie dit is verboden de gemeente Apeldoorn heeft bij de afgifte van de vergunning voor gebruik van de vijvers in Apeldoorn een aantal voorwaarden gesteld deze zijn :

Wilt u gaan vissen in de Apeldoornse wateren dan moet u in het bezit zijn van een VISpas, Kleine VISpas of een Jeugdvispas. Voor meer informatie over de verschillende soorten VISpassen gaat u naar de website van Sportvisserij Nederland.

In het bijgeleverde waterboekje of op de Vis app staat in het blauw aangegeven in welke wateren het toegestaan is om te vissen. In de wateren met een rode kleur geldt een visverbod. Ook in de beken en sprengen is het niet toegestaan om te vissen. De reden voor een visverbod in een aantal visvijvers, de beken en de sprengen is, omdat ze ecologisch waardevol zijn of een mogelijk risico vormen voor de gezondheid.

Algemeen gelden de volgende regels:

•Alle vis die gevangen wordt dient teruggeplaatst te worden.
•Nachtvissen binnen de bebouwde kom is niet toegestaan.